Ferrari 458 Italia
Ferrari 458 Italia je sportovní automobil firmy Ferrari, který je nástupcem F430. Veřejnosti byl představen na autosalonu ve Frankfurtu 15. září 2009.
Automobil pohání zážehový, vidlicový osmiválec uložený podélně před zadní nápravou o objemu 4,5 litru. Motor poskytuje výkon 127 koní na litr objemu, což je zatím rekordní hodnota u atmosféricky plněných motorů. 80 % točivého momentu je k dispozici už při 3 250 ot/min. Motor je, jako první umístěný před zadní nápravou ve voze Ferrari, vybaven přímým vstřikováním paliva.
Ferrari 458
Italia |
|
---|---|
Počet válců/ventilů na válec | 8/4 |
Objem (cm³) | 4499 |
Výkon (kW/k) | 425/570 při 9000 ot/min |
Kroutící moment (Nm/min-1) | 540/6000 |
Poháněná náprava | Zadní |
0-100 km/h | méně než 3,4 s |
Max. rychlost (km/h) | více než 325 |
Spotřeba (l/100 km) | 13,3 |
Pohotovostní hmotnost (kg) EG-Norma | 1380 |
Rok výroby | 2009 - současnost |
Převodovka
Standardní převodovkou je 7stupňová dvouspojková převodovka Getrag, podobně jako u modelu California. 458 Italia není dostupný s tradiční manuální převodovkou, proto je čtvrtým modelem Ferrari (první tři jsou Enzo, Challenge Stradale a 430 Scuderia), které nejsou v nabídce s manuální převodovkou. Jde o první hlavní model, který není nabízen s manuální převodovkou.
Řízení
Zavěšení automobilu obstarávají na přední nápravě dvojitá příčná trojúhelníková ramena a víceprvkové zavěšení na zadní nápravě spolu s E-Diff a F1 Trac systémy regulace prokluzu, které jsou určené k lepšímu ovládání vozu v zatáčkách a zlepšení průběžného zrychlení o 32 % v porovnání s předcházejícími modely.
Kompozitní brzdy z uhlíkových vláken a keramiky nesou název Ferrari/Brembo CCM, společně se systémem ABS zkrátily brzdnou dráhu ze 100 km/h na délku 32,5 metru.
Adaptivní magnetorheologické tlumiče SCM2 (Sospensioni a Controllo Magnetoreologico) jsou výsledkem spolupráce s firmou Delphi.
zdroj: Wikipedia.org