Ferrari 458 Italia

Ferrari 458 Italia je sportovní automobil firmy Ferrari, který je nástupcem F430. Veřejnosti byl představen na autosalonu ve Frankfurtu 15. září 2009.

Automobil pohání zážehový, vidlicový osmiválec uložený podélně před zadní nápravou o objemu 4,5 litru. Motor poskytuje výkon 127 koní na litr objemu, což je zatím rekordní hodnota u atmosféricky plněných motorů. 80 % točivého momentu je k dispozici už při 3 250 ot/min. Motor je, jako první umístěný před zadní nápravou ve voze Ferrari, vybaven přímým vstřikováním paliva.

Ferrari 458 Italia
Počet válců/ventilů na válec 8/4
Objem (cm³) 4499
Výkon (kW/k) 425/570 při 9000 ot/min
Kroutící moment (Nm/min-1) 540/6000
Poháněná náprava Zadní
0-100 km/h méně než 3,4 s
Max. rychlost (km/h) více než 325
Spotřeba (l/100 km) 13,3
Pohotovostní hmotnost (kg) EG-Norma 1380
Rok výroby 2009 - současnost

Převodovka

Standardní převodovkou je 7stupňová dvouspojková převodovka Getrag, podobně jako u modelu California. 458 Italia není dostupný s tradiční manuální převodovkou, proto je čtvrtým modelem Ferrari (první tři jsou Enzo, Challenge Stradale a 430 Scuderia), které nejsou v nabídce s manuální převodovkou. Jde o první hlavní model, který není nabízen s manuální převodovkou.

Řízení

Zavěšení automobilu obstarávají na přední nápravě dvojitá příčná trojúhelníková ramena a víceprvkové zavěšení na zadní nápravě spolu s E-Diff a F1 Trac systémy regulace prokluzu, které jsou určené k lepšímu ovládání vozu v zatáčkách a zlepšení průběžného zrychlení o 32 % v porovnání s předcházejícími modely.

Kompozitní brzdy z uhlíkových vláken a keramiky nesou název Ferrari/Brembo CCM, společně se systémem ABS zkrátily brzdnou dráhu ze 100 km/h na délku 32,5 metru.

Adaptivní magnetorheologické tlumiče SCM2 (Sospensioni a Controllo Magnetoreologico) jsou výsledkem spolupráce s firmou Delphi.

zdroj: Wikipedia.org

 

 

GP webpay MasterCard Maestro VISA electron V Pay Diners Club DISCOVER MasterCard SecureCode Verified by VISA